As vrea sa ma dau peste cap
Si sa ma transform in copil
Si sa ma mai dau o data
Si sa raman asa!

marți, 4 decembrie 2007

Societatea consumista, incalzirea globala, marketingul si strategiile de diferentiere

Mi-am facut blog si acum nu ma mai pot opri din scris. Scriu post-uri in drum spre casa, in drum spre serviciu, la telefon cu o prietena care imi povesteste ceva (iertare!), in pat inainte de a adormi, in pat dupa ce m-am trezit si inainte sa pot deschide ochii si mai nou scriu post-uri in timp de citesc alte post-uri.

Imi fac un ceai verde cu petale de floare soarelui, albastrele, petale de trandafir, aroma de mango si bergamota si deschid o revista online.
Primul articol pe care imi pica ochii este “Companiile mari platesc pe hartia igienica un salariu de top-manager”. Hartia igienica este de ceva vreme un subiect de discutie intre mine si mai multi colegi, prin urmare carligul ma agata si ..ma apuc de citit.

Citez:
DailyBusiness: Cat cheltuiesc companiile mari, cu peste 2.000 de angajati, pe hartia igienica lunar?
Marian Ivan (director general Paper Plus): O companie cu peste 2.000 de angajati cheltuieste lunar 15.000 lei, insa costurile s-ar injumatati daca s-ar trece la hartie igienica profesionala, la putin peste 7.000 de lei.

DB:Care este diferenta intre cele doua tipuri de produse?
MI: Rolele de hartie igienica profesionala sunt mult mai mari decat cele de hartie obisnuita. In plus, daca hartia igienica obisnuita se poate intalni in 3-4 straturi, cea profesionala are cel mult doua straturi, fara ca asta sa insemne calitate mai slaba. O alta caracteristica este folosirea dispenserelor, niste aparate care permit folosirea portionata a hartiei in bucati de dimensiuni standard, si, prin faptul ca se poate rupe o singura bucata o data, se eficientizeaza consumul.

As mi-am inceput eu aceasta dimineata la birou: cu un ceai verde si cu constiinta incarcata ca de saptamani intregi blamez hartia igienica profesionala (fara macar sa fi stiut ca este profesionala) pentru ca se rupe cum vrea ea si nu cum vreau eu.

Omenirea a parcurs mii de ani de progres, romanii i-au invatat pe daci ce-i cu baile si apeductele, Parisul a fost mai intai un imens focar de mizerie, infectii, paduchi si apa contaminata ... eu stau azi in fata laptopului meu, ma dau pe Net, tastez cu unghiile mele lacuite la un distins salon de manichiura, beau ceai de import si citesc despre cum se portioneaza hartia igienica pentru a eficientiza consumul.

Pana la urma despre ce e vorba? Despre eficientizarea consumului, despre resursele planetei care evident sunt limitate, despre societatea consumista, despre marketing, despre incercarile producatorilor de a-si diferentia produsele cu orice pret pentru a le vinde sau despre ce naiba e vorba?

Poate sunt eu prea romantica sau prea incapatanata, dar insist sa nu-mi masoare nimeni nevoia de hartie igienica.

(Puteti citi articolul integral (absolut decent si normal de altfel) la http://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/companiile-mari-platesc-pe-hartia-igienica-un-salariu-de-top-manager-7679)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Clar!

Anonim spunea...

Nu stiu ce se intampla cu tine...Te-ai transformat frumos...Scrii foarte bine...Imi place...Ai timp sa te ocupi de lucruri pe care le uitasei cand lucrai la multinationala...si acum le-ai redescoperit...Ai timp sa citesti...sa-ti faci unghiile la cosmetica...
Jos palaria!! ( pardon caciula ca suntem in sezon..)